Arbejdsspørgsmål ift. portfolio. D. 11-12-2014
Anbragte børn evt i pleje. som målgruppe for at arbejde med livshistorie.
Metode = vi vil bruge Den unges egen fortælling sammen med kommunen, familie, sagsbehandler, plejefamilie og evt. tidligere plejefamilie/instition, pædagoger. Facebook.
Didaktisk metode evt. Smitte model. Du skal have en god relation til den unge.
Livshistorien kan hjælpe den unge til bedre at forstå sig selv og sit tidliger liv.. og hvorfor han/hun reagere på nogle ting, måske uhensigtsmæssigt.
Barnet kan også kun se de gode ting hos sin mor.. og glemmer de dårlige ting, Så kan ikke forstå hvorfor hun bor i plejefamilie.
NUZU nærmest udviklings zone. Begynde livshistorie nu og gå baglænds i livet.
Schafman- den lille barn tilknytning. Steerbn tilknytning.
Schafnar - Alkohold, misbrug, hvad sker det..
Ingen kommentarer:
Send en kommentar