torsdag den 4. december 2014

portfoliespørgsmål for 3/12-14

Undervisningen var desværre aflyst pga. sygdom, så vores besvarelse af portfolie spørgsmål, er nok begrænset, da vi ikke har fået undervisning i de ting vi har læst, en ting er at læse, en anden ting er hvordan vi forstår det læste...

men vi har forsøgt at lave et skema som spørgsmålet lød på.. 


Arbejdsspørgsmål ift portfolie :


 

Vælg i gruppen i målgruppe fra pædagogisk praksis:


 

Ung kvinde med diagnosen skizofreni, skal lære at bage ud fra en opskrift..

 

Bagning ud fra opskrift
Viden
Kunnen
Interaktiv brug af redskaber
Kunnen
Færdigheder og kompetancer
Hvad skal læres?
Q:
skal lære at finde en opskrift og gøre klar til at bare.
Struktur i forhold til at finde de ting der skal bruges til at bage
Kunne læse en opskrift
Finde opskriften på nettet = teknologisk viden
Q :
Skal lære at finde opskriften og bruge den. Aktivt bruge teknologien ( ipad) til dette
Q:
Lære de forskellige processer i forhold til at bage :
Skal der handles ind?
Hvilke ingredienser skal der bruges?
Hvilken rækkefølge skal ingredienserne i?
Hvor meget skal der bruges
Hvilke ting skal der bruges?
Hvorfor skal det læres?
Q:
Skal lære det ud fra det pædagogiske mål at Q skal kunne klare sig mere selvstændigt i hverdagen.
 
 
Hvordan skal det læres?
 
 
 
 
 
Læringsaktivitet
 
 
 
 
Relevant pædagogiske metoder
Q:
skal blive fortrolig med brug af ipad og dens forskellige funktioner.
 
 
At kunne finde en opskrift og udføre opgaven.
 
 
 
Via guidning, anerkendelse, pædagogen skal stå foran, ved siden af og bag ved, for at støtte Q i denne aktivitet.
 
 
Hvilken teknologi bruges der?
Der bruges Ipad
 
 
Hvem gør hvad?
 
Roller og relationer
Pædagogen motiverer Q
 
Pædagogen igangsætter aktiviteten, og fortæller hvad og hvordan det skal foregå, støtter Q i brug af ipad, mm
 
 
Hvad skal aktiviteten resultere i?
Q skal have en succesoplevelse, og derved opnå ny læring mht brug af ipad, samt at der kommer en dejlig lun kage ud af det, som kan deles med andre bb
 
 
Hvad så bagefter
Evaluering af arbejdsprocessen, samarbejdet mellem pædagog og Q
 
Pædagogen deler viden omkring aktivitet med kollegaer, således at aktiviteten, bliver gentaget.
Evaluerings ?
Hvordan tog Q i mod opgaven?
Hvad var svært?
Hvad gik godt ?
Hvad kunne der gøres anderledes?
 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar