men vi har forsøgt at lave et skema som spørgsmålet lød på..
Arbejdsspørgsmål ift portfolie :
Vælg i gruppen i målgruppe fra pædagogisk praksis:
Ung kvinde med diagnosen skizofreni, skal lære at bage ud
fra en opskrift..
Bagning ud fra opskrift
|
Viden
|
Kunnen
Interaktiv brug af redskaber
|
Kunnen
Færdigheder og kompetancer
|
Hvad skal læres?
|
Q:
skal lære at finde en opskrift og gøre klar til at bare.
Struktur i forhold til at finde de ting der skal bruges til at bage
Kunne læse en opskrift
Finde opskriften på nettet = teknologisk viden
|
Q :
Skal lære at finde opskriften og bruge den. Aktivt bruge teknologien
( ipad) til dette
|
Q:
Lære de forskellige processer i forhold til at bage :
Skal der handles ind?
Hvilke ingredienser skal der bruges?
Hvilken rækkefølge skal ingredienserne i?
Hvor meget skal der bruges
Hvilke ting skal der bruges?
|
Hvorfor skal det læres?
|
Q:
Skal lære det ud fra det pædagogiske mål at Q skal kunne klare sig
mere selvstændigt i hverdagen.
|
|
|
Hvordan skal det læres?
Læringsaktivitet
Relevant pædagogiske metoder
|
Q:
skal blive fortrolig med brug af ipad og dens forskellige funktioner.
At kunne finde en opskrift og udføre opgaven.
Via guidning, anerkendelse, pædagogen skal stå foran, ved siden af og
bag ved, for at støtte Q i denne aktivitet.
|
|
|
Hvilken teknologi bruges der?
|
Der bruges Ipad
|
|
|
Hvem gør hvad?
Roller og relationer
|
Pædagogen motiverer Q
Pædagogen igangsætter aktiviteten, og fortæller hvad og hvordan det
skal foregå, støtter Q i brug af ipad, mm
|
|
|
Hvad skal aktiviteten resultere i?
|
Q skal have en succesoplevelse, og derved opnå ny læring mht brug af
ipad, samt at der kommer en dejlig lun kage ud af det, som kan deles med
andre bb
|
|
|
Hvad så bagefter
|
Evaluering af arbejdsprocessen, samarbejdet mellem pædagog og Q
Pædagogen deler viden omkring aktivitet med kollegaer, således at
aktiviteten, bliver gentaget.
|
Evaluerings ?
Hvordan tog Q i mod opgaven?
Hvad var svært?
Hvad gik godt ?
Hvad kunne der gøres anderledes?
|
|
Ingen kommentarer:
Send en kommentar